• Logga in för att låna
200239
Avslappning - balans i kroppen [Elektronisk resurs]
Omslagsbild
Av: Gyllensvan, Camilla
Utgivningsår: 2018
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Mindboozt PublicationsElibdistributör
ISBN: 978-91-88739-16-2 91-88739-16-3
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Titel från e-ljudbok
Inläsare: Camilla Gyllensvan
Ljud
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Avslappning - Balans i kroppen Kroppsscanning är en av de mest populära mindfulness övningarna och används ofta för att somna och sova bättre, släppa stress och lära känna igen kroppens signaler samt för att ge dig själv vila och ny energi. Den här längre mindfulness övningen kan du göra liggande eller sittande. Slut dina ögon och slappna av. Detta är en meditation särskilt lämpad för att öva sig i att ge efter och släppa taget, för att skapa utrymme för avslappning och balans i kroppen Att ge dig själv tid för återhämtning och vila är en förutsättning för att klara av de påfrestningar vi dagligen utsätts föri vardagen. Börja med att andas in genom näsan och låt luften fylla lungorna ända ned i magen och låt luften sakta gå tillbaka samma väg ut igen. Varje gång du andas in kan du tänka släpp , och när du andas ut taget . Varje gång du andas ut sjunker du allt djupare ner mot underlaget, du blir mer avslappninad och avkopplad.... låt den här meditationen varsamt guida dig genom kroppen. Syftet med den här meditationen handlar om att bli medveten om kroppen och dess signaler, för att skapa balans. Många finner denna övning avkopplande och avstressande och vissa somnar av övningen. Därför lämpar den sig även att göra på kvällen för att vara mer avslappnad och redo för sömn. Den lämpar sig även för dig med långvarig eller kronisk smärta och många upplever att de har en djupare sömn och somnar lättare, mindre värk och mer balanserade i kroppen efter att regelbundet använt sig av denna meditation. Den passsar lika bra att göra på morgonen som på dagen. För bästa resultat rekommenderar vi dig att regelbundet lysnna på denna meditation, gärna 21 dagar i följd och sedan närhelst du vill. Desto oftare du lyssnar på denna meditation desto lättare kommer du slappna, av och känna dig mer utlivad och balanserad. Du kan med fördel kombinera den med någon av de andra inspelningarna i Mindful meditation serien./Innehållsbeskrivning från Elib

Andra titlar av samma författare

188190
Av: Gyllensvan, Camilla
188191
Av: Gyllensvan, Camilla
188193
Av: Gyllensvan, Camilla
193566
196652
Av: Gyllensvan, Camilla
198786
Av: Gyllensvan, Camilla
205091
Av: Gyllensvan, Camilla
205092
Av: Gyllensvan, Camilla
205093
Av: Gyllensvan, Camilla
213329
Av: Gyllensvan, Camilla
215571
Av: Gyllensvan, Camilla
209129
Av: Gyllensvan, Camilla
222232
Av: Gyllensvan, Camilla
222231
Av: Gyllensvan, Camilla
222386
Av: Gyllensvan, Camilla
195843
Av: Gyllensvan, Camilla
189261
Av: Gyllensvan, Camilla
207840
Av: Gyllensvan, Camilla
200096
Av: Gyllensvan, Camilla

Liknande titlar

188190
Av: Gyllensvan, Camilla
188191
Av: Gyllensvan, Camilla
191034
194548
Av: Dahlqvist, Linda
192652
Av: Lilja, Christel
189262
Av: Gyllensvan, Camila
199309
Av: Berg, Matilda
196652
Av: Gyllensvan, Camilla
154154
Av: Acharya, Bikash
158624
Av: Bergstad, Johan
161474
Av: Karlholm, Candra
161476
Av: Karlholm, Candra
161477
Av: Karlholm, Candra
161478
Av: Karlholm, Candra
161479
Av: Karlholm, Candra
161480
Av: Karlholm, Candra
161481
Av: Karlholm, Candra
161482
Av: Karlholm, Candra

Språk

Mer om titeln

Loading...

Om författaren

Loading...

Taggar